Jympa

Jympa är Friskis&Svettis egen unika träning. Varierad, funktionell och enkel att hänga med i, bland annat för att träningskänslan och lusten att röra sig föds ur musiken.
Soft – mjukare och enklare jympa som tar hänsyn till leder och muskler. Jympa soft startar med en mjuk uppvärmning. Därefter tränar du styrka för hela kroppen. Sedan följer kondition. Passet avslutas med nedvarvning, rörlighetsträning och skön avslappning.
Bas -valfria hopp men mycket rörelse på enkelt sätt.
Träningen är lagom tuff och enkel för att passa de flesta.
Medel – tempo och en del hopp
Passar dig som är van att röra på dig och vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar. mycket variation, t ex varvas tyngre övningar med lättare och hopp varvas med hoppfria steg.

STATION
Jympa för dig som gillar rak, enkel och styrkeinriktad träning. Med träningen i stationer blir den också peppande och omväxlande! Passets inledning och avslutningen med ett rejält och svettigt konditionsavsnitt känner du igen från den vanliga jympan. Passet är ca 70 minuter .

STATION SOFT
Jympa med styrketräning i stationer. Station soft är ett jympapass med extra träning för styrka och stabilitet, ett 75 minuter långt pass som rymmer både jympans allroundträning och extra styrke- och stabilitetsträning. Under stationsträningen tränar vi i små grupper och peppar varandra. Ledaren visar och instruerar och du kan anpassa övningarna efter ork och förmåga.

KNATTE Nu 2 pass på lördagar kl 10 eller 11
Med tonvikt på lekfull jympa för bara barn! På Knatten jympar barn 4-6år, utan vuxna.
Samtidigt kan du som är med barnet träna i gymmet eller gå på pass!

JUNIOR
Juniorjympan är ösiga, fartfyllda pass där kroppsuppfattning och grundfärdigheter som styrka, kondition, balans, hållning, böj, sträck och vrid tränas i kul övningar.Juniorjympan vänder sig till barn 7-12 år.


_DSC0825 - Kopia
_DSC0890
_DSC0651