AEROBICS Nytt på schemat hösten 2017
Här bygger vi upp block av stegkombinationer med ösig och kul koreografi. Du kommer in i ett flow av rörelser till peppande musik. Aerobics kan vara lite trixigt i början men beroendeframkallande i längden. Aerobics är en svettig och rolig konditionsutmaning!

BOX70
Box är tuff träning med mycket box- och kampsportskänsla. I passet tränar du med handskar och mitsar. Träningen görs två och två under stora delar av passet. Box präglas av pepp, ekelhet, fight- och teamkänsla samt stor attityd. Alltid med glimten i ögat.

CIRKELFYS
Ett instruktivt, funktionellt pass där det mycket handlar om rörelsekvalitet med närvaro. Att kunna sträcka, böja, rotera i rörelser där stora delar av kroppen jobbar tillsammans. I fokus står teknik, hållning och att bana in rörelserna rätt.

CORE40
Träna och utmana dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Coreträningen bygger både på enkla och mer fokuserade övningar och på större, sammansatta övningar för hållning, stabilisering och balans. Passet är 40 min.

DANS Fusion
Här blandas olika stilar, t ex disco, funk, jazz, latino, rock, swing och du kan hänga på direkt. Inga avancerade koreografier, bara härma, släppa loss och ha kul med mycket känsla, attityd och karaktär. Det är lekfullt, fritt och inga krav på exakthet. Gillar du att showa så gillar du garanterat danspasset. Vältränad eller inte, alla kan vara med och göra passet till sitt eget. Precis som på dansgolvet.

DANS/Styrka Soft  Gästpass under 10 veckor
På Dans soft har vi ett ostressat tempo, lite enklare steg utan att tappa känslan och attityden. Här är ett pass som kombinerar dansens sköna moves med raka, enkla och funktionella stationsövningar. Vi dansar i 35 min och avslutar med stationsträning i 20 min samt nedvarvning och stretch vilket ger en totaltid på 70 min.

FLEX60
funktionell träning med fokus på rörlighet. Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Träningen är fokuserad med dynamiska, tydliga och energifyllda övningar. Passet vänder sig till dig som är igång och tränar och vill komplettera med träning för din rörlighet.

CIRKELGYM
Ett gruppträningspass där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner, under ledning av instruktör. Träningen passar både erfarna och oerfarna, är du helt ny kan du komma 15min före passet startar och få en egen stund med ledaren.
Cirkelgym/Spin intervall kombipass
Ett pass som kombinerar styrketräning med kondition, 90min
Cirkelgym/IW distans kombipass
Ett pass som kombinerar styrketräning med kondition, 90min

POWER HOUR
Power hour är ett allroundpass som bygger på teknikenkla övningar där vi använder medicinboll. Du jobbar i ditt eget tempo och bestämmer själv hur tufft det blir. Men vi garanterar att du får en riktig genomkörare och hög puls. 

SKIVSTÅNG och SKIVSTÅNG Intervall
Gillar du sportig, rak och ösig styrketräning, då är Skvistångspassen något för dig. Övningarna ger dig styrkeuthållighet för ben, höfter, rygg, mage, bröst, axlar och armar.
Skivstång Intervall är ett skivstångspass som plussats på med 15 minuter konditionsträning i intervallform. Konditionsövningarna är enkla men rejält jobbiga, om du vill. Passet vänder sig till dig som är vältränad och som vill komplettera Skivstång med konditionsträning i ett och samma pass. Passet är 75 minuter.

STEP  Nytt på schemat hösten 2017
Här bygger vi upp block av stegkombinationer med ösig och kul koreografi precis som i Aerobics fast på bräda. Du kommer in i ett flow av rörelser till peppande musik. Step är en utmaning för din koordination och kondition. Svettigt och roligt!

YOGA
Friskis&Svettis yoga bygger på den klassiska Hahta-yogans grunder och är vår egen yogaform som tagits fram i harmoni med Friskis&Svettis idé. Med klassiska och trygga yogaövningar (asanas) för andning, rörlighet, styrka och balans får du här en fysisk lugn och meditativ yoga. Träningen avslutas med skön avslappning.

YOGA SOFT
Yoga soft passar dig som ny, ovan eller kanske känner dig stel. Eller dig som känner att ett extra lugnt, meditativt och avstressande pass är precis vad ditt sinne längtar efter. Träningen avslutas med skön avslappning.

Core foto 16 sept