AEROBICS
Här bygger vi upp block av stegkombinationer med ösig och kul koreografi. Du kommer in i ett flow av rörelser till peppande musik. Aerobics kan vara lite trixigt i början men beroendeframkallande i längden. Aerobics är en svettig och rolig konditionsutmaning!

CIRKELFYS
Ett instruktivt, funktionellt pass där det mycket handlar om rörelsekvalitet med närvaro. Att kunna sträcka, böja, rotera i rörelser där stora delar av kroppen jobbar tillsammans. I fokus står teknik, hållning och att bana in rörelserna rätt.

CORE40
Träna och utmana dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Coreträningen bygger både på enkla och mer fokuserade övningar och på större, sammansatta övningar för hållning, stabilisering och balans. Passet är 40 min.

DANS Crescendo "Limited"
Dans crescendo påminner om en danskurs i miniformat. Perfekt för dig som gillar koreografi med många detaljer och dans med mycket känsla. Passets inlärning börjar alltid med de stora stegen och jobbar sedan mot detaljerna i koreografin. I slutet av passet kör hela gruppen finallåten. Det är då allt stämmer. Stegen, känslouttrycken och finesserna i perfekt harmoni med finallåten – passets crescendo!
Varje säsongs Dans crescendo har sin egen koreografi och karaktär. Stilarna kan variera: jazz, street eller något helt annat. Oavsett om dansstilen är bekant eller helt ny för dig ger det här passet dig chans att utforska nya delar av dansen. På Dans crescendo får små detaljer stort utrymme.

DANS/Styrka Soft  Gästpass 10 veckor, v4-13
På Dans soft har vi ett ostressat tempo, lite enklare steg utan att tappa känslan och attityden. Här är ett pass som kombinerar dansens sköna moves med raka, enkla och funktionella stationsövningar. Vi dansar i 35 min och avslutar med stationsträning i 20 min samt nedvarvning och stretch vilket ger en totaltid på 70 min.

FLEX60
funktionell träning med fokus på rörlighet. Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Träningen är fokuserad med dynamiska, tydliga och energifyllda övningar. 

INTERVALLFLEX Tillbaka i schemat 2018
Stark som oxen, snabb som vesslan, vig som katten!
IntervallFlex passar dig som gillar att ta i och är rustad för tuff träning. Genom att kombinera högintensiv intervallträning med utmanande rörlighetsträning får du ett kombinationspass som tränar många kvaliteter på samma gång: kondition, styrka, explosivitet och rörlighet. Guidande ledarskap och pepp från hela gruppen hjälper dig att orka.
Under första delen av passet utmanar du dig i ett intervallupplägg. Du ger järnet i en övning i taget. Musiken driver på. Under andra delen, när du är rejält varm i kroppen, tränar du din rörlighet i ett dynamiskt flöde av rörelser. Tillsammans blir det funktionell träning för hela din kropp. IntervallFlex är en intensiv och fokuserad upplevelse.

CIRKELGYM
Ett gruppträningspass där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner, under ledning av instruktör. Träningen passar både erfarna och oerfarna, är du helt ny kan du komma 15min före passet startar och få en egen stund med ledaren.

CIRKELGYM X Nytt på schemat inför våren 2018 start v4
Ett extra tufft och intensivt Cirkelgym-pass med hög gruppkänsla. Vi tränar både i maskiner och i stationer, med eller utan redskap. Peppnivån är hög för att du ska orka hela vägen. Cirkelgym X är ett pass där du verkligen har möjlighet att utmana dig själv.

Cirkelgym/Spin intervall kombipass
Ett pass som kombinerar styrketräning med kondition, 90min
Cirkelgym/IW distans kombipass
Ett pass som kombinerar styrketräning med kondition, 75min

POWER HOUR
Power hour är ett allroundpass som bygger på teknikenkla övningar där vi använder medicinboll. Du jobbar i ditt eget tempo och bestämmer själv hur tufft det blir. Men vi garanterar att du får en riktig genomkörare och hög puls. Du kan välja mellan 55 min, måndagar eller 35 min, onsdagar.

SKIVSTÅNG Intervall
Gillar du sportig, rak och ösig styrketräning, då är Skvistångspassen något för dig. Övningarna ger dig styrkeuthållighet för ben, höfter, rygg, mage, bröst, axlar och armar. Ett skivstångspass som plussats på med 15 minuter konditionsträning i intervallform. Konditionsövningarna är enkla men rejält jobbiga, om du vill. Passet vänder sig till dig som är vältränad och som vill komplettera Skivstång med konditionsträning i ett och samma pass. Passet är 75 minuter.

STEP 
Här bygger vi upp block av stegkombinationer med ösig och kul koreografi precis som i Aerobics fast på bräda. Du kommer in i ett flow av rörelser till peppande musik. Step är en utmaning för din koordination och kondition. Svettigt och roligt!

STEP Explode "Limited"
Step explode är dans för dig som vill hårdträna. Det här är ett kraftfullt pass där stepbrädan ger dig både extra träningseffekt och mer dansutmaning. Varje låt har sin egen karaktär, koreografi och sätt att använda brädan. Karaktären på passet är energirik, explosiv och effektfull.
Step explode nyttjar musikens detaljer för att ge roliga finesser i koreografierna. Utan att blanda in krångliga steg och långa sekvenser. Här får du tuff konditionsträning med inslag av spänst och snabbhet. Då och då letar också en liten styrkeövning sig in i dansen. Det här är alltså dans med en stor portion power.

YOGA
Friskis&Svettis yoga bygger på den klassiska Hahta-yogans grunder och är vår egen yogaform som tagits fram i harmoni med Friskis&Svettis idé. Med klassiska och trygga yogaövningar (asanas) för andning, rörlighet, styrka och balans får du här en fysisk lugn och meditativ yoga. Träningen avslutas med skön avslappning.

YOGA SOFT
Yoga soft passar dig som ny, ovan eller kanske känner dig stel. Eller dig som känner att ett extra lugnt, meditativt och avstressande pass är precis vad ditt sinne längtar efter. Träningen avslutas med skön avslappning.

Core foto 16 sept