CIRKELFYS
Ett instruktivt, funktionellt pass där det mycket handlar om rörelsekvalitet med närvaro. Att kunna sträcka, böja, rotera i rörelser där stora delar av kroppen jobbar tillsammans. I fokus står teknik, hållning och att bana in rörelserna rätt.

CORE40
Träna och utmana dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Coreträningen bygger både på enkla och mer fokuserade övningar och på större, sammansatta övningar för hållning, stabilisering och balans. Passet är 40 min.

DANS/Styrka Soft  Eventpass 10 veckor, v40-50

På Dans soft har vi ett ostressat tempo, lite enklare steg utan att tappa känslan och attityden. Här är ett pass som kombinerar dansens sköna moves med raka, enkla och funktionella stationsövningar. Vi dansar i 35 min och avslutar med stationsträning i 20 min samt nedvarvning och stretch vilket ger en totaltid på 70 min.

FLEX60
funktionell träning med fokus på rörlighet. Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Träningen är fokuserad med dynamiska, tydliga och energifyllda övningar. 

INTERVALLFLEX 
Stark som oxen, snabb som vesslan, vig som katten!
IntervallFlex passar dig som gillar att ta i och är rustad för tuff träning. Genom att kombinera högintensiv intervallträning med utmanande rörlighetsträning får du ett kombinationspass som tränar många kvaliteter på samma gång: kondition, styrka, explosivitet och rörlighet. Guidande ledarskap och pepp från hela gruppen hjälper dig att orka.
Under första delen av passet utmanar du dig i ett intervallupplägg. Du ger järnet i en övning i taget. Musiken driver på. Under andra delen, när du är rejält varm i kroppen, tränar du din rörlighet i ett dynamiskt flöde av rörelser. Tillsammans blir det funktionell träning för hela din kropp. IntervallFlex är en intensiv och fokuserad upplevelse.

CIRKELGYM
Ett gruppträningspass där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner, under ledning av instruktör. Träningen passar både erfarna och oerfarna, är du helt ny kan du komma 15min före passet startar och få en egen stund med ledaren.

CIRKELGYM X
Ett extra tufft och intensivt Cirkelgym-pass med hög gruppkänsla. Vi tränar både i maskiner och i stationer, med eller utan redskap. Peppnivån är hög för att du ska orka hela vägen. Cirkelgym X är ett pass där du verkligen har möjlighet att utmana dig själv.

Cirkelgym/Spin intervall kombipass
Ett pass som kombinerar styrketräning med kondition, 90min
Cirkelgym/IW distans kombipass
Ett pass som kombinerar styrketräning med kondition, 75min

POWER HOUR
Power hour är ett allroundpass som bygger på teknikenkla övningar där vi använder medicinboll. Du jobbar i ditt eget tempo och bestämmer själv hur tufft det blir. Men vi garanterar att du får en riktig genomkörare och hög puls. Du kan välja mellan 55 min, måndagar eller 35 min, onsdagar.

SKIVSTÅNG Intervall
Gillar du sportig, rak och ösig styrketräning, då är Skvistångspassen något för dig. Övningarna ger dig styrkeuthållighet för ben, höfter, rygg, mage, bröst, axlar och armar. Ett skivstångspass som plussats på med 15 minuter konditionsträning i intervallform. Konditionsövningarna är enkla men rejält jobbiga, om du vill. Passet vänder sig till dig som är vältränad och som vill komplettera Skivstång med konditionsträning i ett och samma pass. Passet är 75 minuter.

STEP 
På Step är stegkombinationerna i fokus. För att skapa dynamik och träningseffekt har du en step-bräda som redskap. Steg för steg bygger du ihop en dans till stadiga beats. Ju längre in i passet du kommer, desto längre blir koreografin. Ledaren hjälper dig komma ihåg stegen. I passets final kan du en hel koreografi utan att riktigt veta hur det riktigt gick till. En riktig kick!
 
STEP Styrka ​Nytt på höstschemat
Step/styrka är ett kombinationspass med step i fokus men med styrka inlagt i passets början. Stykedelen består av funktionell styrka med fokus på överkropp och med brädan som redskap.
Step/styrka är ett pass där träningsefftekten finns i styrka och kondition med hjälp av koreografi på och utanför bräda. 

YOGA
Friskis&Svettis yoga bygger på den klassiska Hahta-yogans grunder och är vår egen yogaform som tagits fram i harmoni med Friskis&Svettis idé. Med klassiska och trygga yogaövningar (asanas) för andning, rörlighet, styrka och balans får du här en fysisk lugn och meditativ yoga. Träningen avslutas med skön avslappning.

YOGA SOFT
Yoga soft passar dig som ny, ovan eller kanske känner dig stel. Eller dig som känner att ett extra lugnt, meditativt och avstressande pass är precis vad ditt sinne längtar efter. Träningen avslutas med skön avslappning.


Core foto 16 sept