Träna ute - ÄNTLIGEN, start torsdag 5/4!

Fakta om utepassen

Passen börjar med en uppvärmningsdel och avslutas med en stunds stretching.

Löpning kvalitet 75 - Torsdag 18.00

Att träna löpning är ju bara att springa. Absolut, men när du väl synar löpningen i sömmarna finns det så mycket mer att upptäcka. På Löpning kvalitet får du utmana teknik, snabbhet, explosivitet och löparstyrka i olika övningar. Kanske blir det intervallträning, backträning eller teknikövningar som skipping och mångsteg.

Löpning kvalitet passar dig som har sprungit lite förut. Konditionsträningen och teknik är i fokus. Belastning och tempo varierar genom passet. Ny kunskap om din löpning får du av bara farten. Häng på för en ny löparupplevelse. Ditt löpsteg förtjänar högsta kvalitet!

Första gången? Det är bra om du löptränat ett par gånger förut, då får du ut lite mer av passet. Välkommen!

Löpning cross - Söndag 17.30

Tänk dig en löptur där du då och då stannar till för att göra några armhävningar mot en parkbänk eller upphopp på en sten. Det är Löpning cross.
Det här passet är rättfram uteträning, full av variation. Du varvar mellan att springa en bit och stanna för att göra övningar med den egna kroppen som belastning - ofta pulshöjande och med fokus på styrka.

Löpning cross passar dig som har varit ute och kutat lite förut och som vill ha ett allt-i-ett-pass, du tränar både din kondition och styrka. Tränings- och gemenskapskänslan är hög. Kuta till styrkestationen med Löpning Cross! 

Första gången? Känns det som att du kan jogga en kilometer på mindre än sju minuter? Då är du redo. Och räkna med att bli lite lerig under passet.
Välkommen!

 

FriskisSvettis_01_rgb